lördag 10 oktober 2009

med en shopaholic på second hand

I torsdags var jag en snabb sväng inne på Kupan för att fördriva tiden lite tills Sigges bamsegympa skulle börja.

Sigge blir lite i extas när han kommer in i en butik.

Han ska ha ALLT

Han skulle ha ett prinsess-slott för 10:- och bönade och bad.

Efter en stund så sa jag JA, men då kom han på att Nej, det var nog för bebisar, så han gav det till Elton och började leta efter nåt annat.

Hittade två fula troll, tillverkade i trä, skinn och läder.. ihopbundna med ett snöre.

Jag sa NEJ.

Träffade Nettan, var allmänt nervös eftersom Elton var lite missnöjd i vagnen, Sigge var i euforiskt shoppinghumör, och själv hade jag ju lite tidspress.

Så Nettan, jag ber om ursäkt om jag verkade lite disträ....., det var inte min mening.

I alla fall, JAg lyckades övertala Sigge att ge upp de fula trollen, och Elton hade stoppat flaggan till prinsessslottet i munnen så jag ansåg att nån riktig bebisleksak var det inte heller...

Till slut enades vi om att Sigge fick en ny frisbee för 5.- (eftersom hans gamla spruckit) och en ny VHS för 5:- (snövit och de 7 dvärgarna)

Toppen kanon..

In i bilen, stressa till gympan, och då har de väl SMÄLLT i rondellen så det är totalstopp UT....!!

Lite otur!

Efter en lååång evighet kom jag fram till gymnastiken fem minuter för sent, slängde in Sigge och pustade ut....

Vilket jag aldrig skulle gjort, pustat ut alltså, men det är en annan historia!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar