torsdag 15 oktober 2009

Jag funderar vidare...(och riskerar att bli lynchad kanske).

....på det där jag skrev igår. Ännu har ingen trätt fram som vågat stena mig, och jag fick så kloka kommentarer på det jag skrev. Skönt att folk förstår vad jag menar..

Men jag håller med dig Jenny, som skrev att du kom på dig själv med att börja diskutera med dig själv runt begreppet EGENTID.

Jag började också göra det efter jag skrivit inlägget....

jag sökte på ordet på Familjeliv.se och oh vilka sköna diskussioner man får upp....... och vilka härliga resonemang endel har, och vilka egoistiska mammor det finns runt om i landet.......

Jag tror det är så här:

På en del mammor har caffelatten vuxit fast i högra handen. Och kanelbullen i den vänstra. De får helt enkelt inte bort dem förrän mannen kommer hem och kan hjälpa dem. Och då dumpas barnen över till honom och först då kan de där ego-mammorna ta tag i dammsugaren. Det är inte lätt att dammsuga med fötterna!

Sen finns det oss normala, som fikar till förbannelse när vi är föräldralediga, och blir invaderade av kanelbullarna, men i rimlig mängd. Som gör det när vi har tiden över..... eller för att vi behöver pusta ut i samvaro med andra en stund... inte att förringa SAMVARON med andra. Men som inte dumpar över allt till våra män för den skull.

Nu kanske jag blir stenad.

Jag funderar på att lägga in det här i forumet på familjeliv och låta mig spottas på, bara för att det roar mig lite!

tycker ni jag ska det.?

och Marielle: jag håller med dig om det där med att man har olika behov av egentiden när man jobbar resp går hemma med bebis..Det behovet jag har av att komma hemifrån har jag aldrig när jag jobbar. Däremot har jag alltid ett behov av att komma ifrån ibland och bara promenera i TYSTNAD för mig själv, plocka svamp eller dricka en kopp kaffe med en kompis utan barn i närheten. Men det har väl att göra vad man jobbar med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar