tisdag 20 oktober 2009

Nu kommer pensionärs-sjukdomarna

Ni som följt min blogg vet ju att jag haft problem med min ena stortå sen i Juni. Den vill inte som jag vill. Jag kan inte böja den, och det gör ont i den konstant, ibland mer ibland mindre.

Idag tog jag mig i kragen och ringde vårdcentralen. Jag beskrev mina symptom och bad om en tid nån dag framöver.

Sjuksköterskan jag pratade med sa:

" det låter ju nästan som om du fått gikt, kanske, men det där får ju läkaren kolla upp på torsdag"

Vi avslutade om fem minuter senare hade jag googlat GIKT

VÄRSTA PENSIONÄRSÅKOMMAN!

jag citerar........."försämrad förmåga att ta hand om bildad urinsyra beror på  naturligt åldrande"

" det är oftast MÄN över 40 år som får gikt"

" den kan också vara stressrelaterad" haha stressad? jag?

Jag har säkert fått Gikt, det skulle inte förvåna mig nämnvärt, få saker gör det numera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar