tisdag 13 oktober 2009

Spagettiskägg

Sigge äter spagetti:

han låter massa hänga utanför munnen och säger med munnen full med spagetti

""jag har skägg, som pippi, spagettiskägg

(pippi har det i nån film han sett)

"ja" svarar jag

" men när jag blir stor kan jag ha riktigt skägg, som morfar"

"ja", svarar jag

"och Clara ska med ha skägg som morfar"

"ja, men brukar flickor och mammor ha skägg?" frågar jag

"nej" säger Sigge efter att ha tänkt lite.

"men Elton kan ha skägg när han blir gammal, som morfar!"

"ja" svarar jag

"och Anton"

"ja".

"men inte Clara" säger Sigge.

"nej, hon är ju tjej" säger jag

"ja" säger Sigge

"Wilma då,, ska hon ha skägg?" frågar jag

"NEJ!!!! JAG HAR JU SAGT HON SKA BLI BRANDMAN! NÄR HON ÄR STOR SOM MORFAR!"

svarar Sigge i skarp ton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar