tisdag 13 oktober 2009

Härlig konversation med min store prins

Sigge, Elton och jag är på väg till loppisen i Smedby.

Jag berättar för Sigge att vi ska försöka hitta ett par gummistövlar till honom.

"ja, då vill jag ha stövlar med pangare på !"

"nej, jag gillar inte pangare"

"Jo, såna pangare som smäller av sig själv, mama"

"vem har en sån?"

"vet inte, vet du mamma?"

"nej"

"kanske Elton?"

"nej Elton har ju inga stövlar"

"nej, men kanske Elton vet vem som har en sån, du får fråga honom mamma!"

Jag frågar Elton och säger sen till Sigge

"men Sigge, Elton kan ju inte svara!

"nej," skrattar Sigge

Sen blir han tyst i baksätet och vi kör ett par kilometer... efter ett tag går vi förbi en gammal gubbe som promenerar i vägkanten. då utbrister Sigge:

"stanna mamma!!! du kan fråga honom! vem som har stövlar med pangare på som skjuter av sig själv"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar