måndag 26 oktober 2009

DEJT med Gubben höst

I eftermiddags hade vi en dejt inbokad. Jag och barnen. Med Gubben höst.

Virrig som jag var bylsade jag på mig ordentligt och körde iväg.. tog fel på tiden eftersom klockan jag tittade på inte var omställd till vintertid.. så väl på väg insåg jag att jag var en timme för tidig. så vi tog en extra tur med bilen och kollade söta kossor först:

Sen körde vi till OK stugan. Där träffade Sigge sin "vän" (det är viktigt att säga att det är en vän och INTE en kompis) Isak. De lekte hejvilt i rutschkanan.

och gungade

vi fick gå en promenad och göra lite uppdrag, bla plocka löv och kottar till Gubben hösts HÖSTSOPPA. En bit in i skogen träffade vi honom. och han bjöd på frukt och kex i utbyte mot löven och kottarna. Lite läskig var han allt....

Sen var det korvgrillning

och varm choklad

trots att det kom en regnskur och att det var lite bekymmer med glöden att grilla över så var det en lyckad och mysig eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar