torsdag 5 november 2009

dagens knas

Dagen för mig började kl 5. Elton var morgonpiggare än nånsin. Fullt ös! Själv var jag mest i dvala.

Sigge vaknar 6.45. Vi leker en stund, fixar frukost och ser lite på barn-tv.

Lämnar Sigge på Vintergatan, kör vidare mot Smedby. Tar en kaffe hos mina föräldrar.

Därifrån ska jag köra till babysången. Elton ska kläs på overallen (rätt overall denna gången) men det slutar med ett ben i benet och ett i ärmen och får börja om från början (men tro det eller ej, jag var oskyldig).

Till babysången. Elton marroderar det mesta. De andra barnen sitter stilla som stenstoder i jämförelse med honom. Det är dagens träningspass att gå dit med honom.

Vidare till stan därefter. Lämnar tillbaka digitalkameran jag köpte igår, den kändes inte rätt.

Köper en ny, som snälla vännen M letat fram åt mig.. Tack för hjälpen! den blir säkert toppenkanon!

Vidare hemåt, hämtar Sigge, äter mat. åker till barngymnastiken. Hem. Sofi kommer med båda tjejorna. jag passar dem en stund medan hon vaccinerar sig på vc. Det går utomordentligt bra, dvs inte värre tajkon än vanligt.

Fikar lite med Sofi, lägger barn. torkar vatten! Sigge och Clara har badat! Oh my Lord!

Slänger mig framför SOS Gute med datorn i knäet. bloggar lite, slappar, väntar in mannen som kommer hem 22.30 ikväll... Han åkte kl 5 i morse......

Det är långa dagar emellanåt.

Tur att det händer saker här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar