söndag 8 november 2009

galna morsor på ladies night

I fredags begav vi oss alltså mot Karlskrona och Telenor Arena för en helkväll på Ladies Night. Vi var fyra tajkonmorsor som hade en kväll för oss själva. det var vi värda! Tack vänner för en trevlig kväll. Snälla Andreas körde ner oss, stod ut med vårt kackel där bak och släppte oss utanför arenan. Röda mattan var utrullad och vi spatserade in.

vi fick kall cider och vi minglade runt en lång stund..

Efter ett tag fick vi äntligen slå oss ner vid bordet. och vänta på maten, hungriga som vi var. Under tiden snickrade vi på våra slogans som man skulle tävla med (även om jag är övertygad om att tävlingen i själva verket bara var ett påhitt!!! den där jäkla Elin Taube, hon existerade nog inte ens) Slogansen som vi rimmade ihop blev sjukare och sjukare.....och vi hungrigare och hungrigare.

Och RÖDVIN fanns det till oss - inte illa alls.

Sen kom maten in. Det var gott - men väldigt lite mat. vi åt som om vi aldrig sett man innan. Tror inte vi utbytte fem fraser under middagen. Kastade i oss mat bara för att vi kunde liksom, utan att bli avbrutna. Men lite tveksam blev jag till broccolipuren som serverades till - kunde inte avgöra på smaken om den kom från Nestlè, Semper eller möjligen Hipp ;)

och efter ett tag började det ju! Höjdpunkten var nog ändå GLORIOUS med Andreas Johnson - en underbar låt helt enkelt!

och för att se lite bättre fanns det ju stolar att stå på - om inte vakterna såg det- för då kom de och hytte med fingret...

Stenmarck var ju inte heller fel, förstås

Fia var först ut att springa ut och hämta sin Ladies-t-shirt. Hon var så orolig att bli utan.....Men sen var det ju också hon som tappade den på vägen ut och blev så ledsen så snälla Sofi fick gå in och ljuga till sig en ny åt henne. Själv tappade jag min t-shirtbiljett, och fick ett Aftonblad istället...Fast å andra sidan klarar jag mig bra utan tshirt me.

Vi hade trista bordsgrannar - ett gäng pensionärer som satt och hyssjade åt oss så fort vi pratade... deras hörapparater kunde kanske inte urskilja musiken då, jag vet inte..

fast vi brydde oss inte så mkt - vi höll lågan uppe liksom. fart o fläkt!

och vissa av oss blev bladigare än andra tror jag

Den lilla scenen när oss var tacksam när artisterna stod på.. då såg man bra.

Fia gör tummen upp. trots att hennes mage skrek efter chips hela kvällen och hon längtade sig bort till närmsta pressbyrå så höll hon modet uppe

¨Showen avslutades med Dirty Dancing numret. Sofi o jag tajmade "lyftet" med vår egen variant. Sofi körde också danssteget "hoppa upp med klacken på vännens tå" Vilket jag uppskattade mindre.

vadå? klev jag på din tå?

förlåt!!!!

Efter mycket knasiga händelser där i slutet. Pyromani, otrolig kissnödighet som nästan fyllde det där diket vi försökte gömma oss i, snubblande in i trottoarkanter, så hamnade vi slutligen i rätt bil och begav oss norrut igen.

och Sofi som pratat om sitt "hästbett" och "överbett" hela kvällen, stoltserade med ett riktigt underbett. Men möjligen var det kissnödigheten som gjorde det. Så det var nog tur vi stannade på vägen en andra gång..

och så här trött blev chauffören av att höra vårt kackel på hemvägen. man ser ju på öronen hur trötta dom är!!! tack snälla vänner för en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar