tisdag 17 november 2009

Grekisk pastalunch med Sofi och kräktramp.

Igår lunchade jag med goaste Sofi, när hon kom och hämtade tjejerna.

Sofi är så rolig.

En minut efter att jag sagt "nej kolla Elton har kräkts på golvet, snälla Lenny hämta papper medan jag håller i honom så han inte kladdar i kräket," och Sofi tittat på kräket och svarat " ja fy"

Då stiger hon i spyan - för då har hon glömt bort den, på mindre tid än det tar för Lenny att hämta papper i köket och komma tillbaka till Sigges rum där vi befann oss.

Det är vi som är tajkonmorsorna hela dagen....

Men i alla fall - jag lagade lite pastasås till oss och pasta såklart.

Grekisk pastasås

Den är supergod, och vegetariskt, ett tips när ni ska bjusa veggosar på mat och inte vet vad ni ska laga för att ni fastnat i kött-träsket:

Här är receptet:

GREKISK PASTA

2 gula lökar

1 liten gurka

olivolja

1 burk krossade tomater

1 burk creme fraiche

1 tsk salt

1 krm svarpeppar

2 tsk torkad oregano

175 g fetaost i tärningar

hacka lök fint, gurka i tärningar och stek lite halvmjukt i olivolja. häll resten. koka en stund och ät till tagliatelle....

jättegott

 och till och med Elton älskade detta. vi åt rester idag, han och jag. och jag mixade till honom med stavmixern....han gapade som en liten fågelunge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar