måndag 16 november 2009

Sigge och drak-kamelen

Igår åkte vi ju till Rockneby på kalas.

Som kungliga hovleventörer, vilket vi agerade hade vi med oss gåvor till slottet i Rockneby. Sigge gav Clara rosa små prinsesshandskar och ett diadem, men hon hade redan fått båda sakerna tidigare, badandes i prinsesattiraljer som hon var, så vi får försöka fixa nån annan liten present till henne......

Wilma fick en söt klänning som jag Sigge valt ut i affären, dock utan de tillhörande baggy-jeansen som han valde till, jag tycker kombinationen inte var så snygg precis...Jag var dock orolig att klänningen var för liten för henne, hon är ju ändå ett nu, och i klänningen i stl 80 stod 9-12 mån. Sofi trodde dock att den snarare för stor för henne, och när jag kollade igenom andra kläder lilla Wilma fått så var där mest i stl 74.

Wilma är nog den enda ettåringen jag känner som får kläder i stl 74....haha lilla söta Wilmis.

Sen fick hon också en "drak-kamel". En liten badskumskamel som man har i badet. för att hon "inte ska va rädd för att bada" tyckte Sigge. Drak-kamelen kan spruta eld också tydligen. Jag vete sjutton om jag inte hade blivit mer rädd för att bada med en sån i baljan.......men den var också Sigges idé alltihopa....

Sigge och Clara lekte under kalaset och det var en nöjd Sigge som åkte därifrån. Elton var missnöjd som vanligt över att åka bil. Det enda Sigge hade att anmärka på var att det var tråkigt att inte spöket (som han sett på Sofis blogg) som kom på prinsesskalaset på lördagen, kunde komma och spöka lite på det här kalaset också........,,

Jag får väl ta mig en diskussion med spöket och se om han kan spöka för oss nån dag...

Mys i soffan...

en prinsessa och en prins ser på tv

grattis kompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar