måndag 30 november 2009

Elton "jackass" Olins nya trick

Kära bebi-vänner.

Ingenting är omöjligt. Detta har varit mitt motto sen jag direkt på förlossningen bevisade en timme gammal att man visst kan dra sig upp till knästående på ren vilja.

Sen har jag fortsatt i samma anda.

Mitt sista trick handlade om att bevisa att små barn kan flytta stora möbler.

Mina föräldrar har envisats med att ha en byrå i hallen på ett ställe där jag inte riktigt tyckte den skulle stå. Tyvärr är den rätt tung och dessutom fullastad med prylar och kläder......

Jag klurade rätt länge på problemet, men kära vänner.....lösningen heter HÄVSTÅNGSPRINCIPEN!

Använd något som din förlängda arm, helt enkelt, som ger dig styrkan dina biceps och triceps ännu inte besitter....

I mitt fall använde jag en grind. Som mamma och pappa förr hade till Samba, och numera till mig för att hindra mig att ta mig dit jag vill ibland (men lugn i stormen, en dag löser jag den också)

hur som helst. den stod bara på lut mot väggen i hallen och då passade jag på.

In med grinden mellan vägg och byrå. Vinkla den i bra vinkel. Kläm dig in mellan vägg och grind. Pressa så du stönar. långt ut på grinden, måste det vara...

och vips har du flyttat byrån ett par decimeter!

Byrå: check!

/Elton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar