tisdag 24 november 2009

Sigge hos ögondoktorn.

Sigge har varit hos ögondoktorn idag på morgonen.

Han var sååååå duktig och jag var så stolt över honom. Han var artig, samarbetsvillig, och glad.

Resultatet: vi ska tillbaka om sådär 3 månader. för ny koll. så får vi se hur hans syn utvecklar sig, men i dagsläget behövde han inte glasögon eller lapp för ögat.

Och sen har hon noterat att han ska tillbaka framöver när han blir lite äldre för färgsinnes-undersökning, eftersom han har en mamma som inte har fullgott färgseende och då han är pojke löper han en relativt stor risk för färgblindhet eller defekt på färgseendet.

Vår duktiga duktiga kille........

Vår älskling.

Han var så snäll så han gick till och med och tog ut en kul-labyrint till en liten flicka i väntrummet och gick och gav den till henne och frågade om hon ville leka med den... han är så omtänkssam lille Sigge.

Och även på utvecklingssamtalet som jag var på idag, på Sigges förskola fick jag höra hur snäll, omtänksam och bra kompis lille Sigge är......

att han "aldrig skulle knuffa eller putta tillbaka om han blir knuffad nån gång, istället vågar han faktiskt säga till barnen att man inte får göra så, eller så kommer han till oss" sa hans förskollärare.... - man blir så glad som mamma av att höra sånt!

(men jag känner Sigge och jag hade inte förväntat mig att få höra nåt annat, genomsnällare kompis får man leta efter tror jag, och jag säger inte för att han är min son även om jag såklart är partisk i frågan  )

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar