fredag 27 november 2009

svar till Akiz

hur 17 hinner du läsa???? och blogga i den takt du gör?! du är så flitig ;) jag hinner knappt blogga och då har jag bara ett barn, dock med lite eltonvarning på numer, hon börjar bli helvild! så den där boken får jag nog läsa om 100 år

kram

Akiz kommenterar som ovan.

Svar: Jag hinner inte läsa, knappt. Inte i den utsträckningen jag gjort tidigare i mitt liv. Jag är van att läsa ungefär en roman i veckan. Jag har läst sen jag lärde mig det - alltid. Har alltid varit en riktig bokmal. Jag klarar mig inte utan bra böcker. Men satt senast i veckan och sa på den där tematräffen att jag inte hinner läsa. Men visst, jag läser. Men inte så som jag skulle vilja.

Hur jag hinner? Jag läser nästan alltid i 10-15 min innan läggdags. för att varva ner. det blir kanske 20 s. 20 sidor/kväll blir ca 150 sidor på en vecka. Sen har jag med boken i skötväskan,. och läser när tillfälle ges. Jag läser i bilen ( inte om jag kör såklart), på toa, när jag lagar mat ligger den bredvid spisen. jag har den ibland på soffbordet och läser när det är reklampaus om jag ser tv på kvällen. jag hittar stunder men det blir inte så sammanhängade läsning precis.

Hur jag hinner blogga? Det handlar om prioritering. Jag väljer att skriva av mig. framför att kanske ta upp telefonen och ringa nån. Jag har lättare att förmedla ibland genom att skriva än att prata. Däremot ha r jag blivit usel på att ringa mina vänner - det ber jag om ursäkt för!!!!

Jag bloggar oftast på morgonen eller kvällen. jag har alltid datorn på och hittar nåt tillfälle ibland när hjärnan kokar över av saker som vill ut och barnen kanske sitter och är sysselsatta med nåt. Eller när Elton ska sova. Det tar alltid sådär en kvart för honom av grymtande, smågnäll och bökande innan han somnar. Då sätter jag mig ibland vid datorn. För jag har inte ro att vila eller läsa när han bökar. Och börjar jag skramla med något kommer han ändå inte till ro. När han sen somnat tar jag tag i det som behövs: sova eller fixa hemma med nåt.

att Blogga är min terapi, min hobby och min kanal.

Jag skriver fort också, och jag läser fort!

jag har oftast inget klart i huvet när jag sätter mig vid datorn. jag bara skriver i samma takt meningarna kommer upp i mitt huvud. i en rasande fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar