söndag 19 september 2010

Det finns en rättvisa

De där dagarna för ett par veckor sedan när jag skulle göra alla uppgifter till min kurs, minns ni säkert. Barnen var sjuka, mannen var på utbildning och jag hade ingen tid till nånting. Jag sov inte på nätterna, var allmänt virrig. Till slut improviserade jag ju ihop nånting, satte mig febrilt och skrev ner arbetet på typ ett par timmar, med böckerna framför mig.
Sen sände jag iväg mannen med barnen på lördagen, finjusterade alla stavfel och styckeindelade, la till en referenslista och så mailade jag iväg det.
Sen har jag varit nervös igen, för det har kommit mystiska mail från läraren i kursen, om att "ni måste tänka på si och ni skulle faktiskt göra så" ...
Så jag har förberett mig på en komplettering, samtidigt som det inträffat en ny sjukhistoria i det här huset, så det nya STORA projektarbetet som jag har vilande på mina axlar, har jag inte ens hunnit tänka på än.

Så fick jag mailet från läraren i fredags:

Hej Eva!

Jag tycker att du har gjort ett mycket bra arbete där du har tittat på XX när han spelar tärningsspel och funderat över var han ligger i sin utveckling. Tänk så fantastiskt mycket det finns att se i en sådan här situation!

Du har knutit det du har sett till många av de teorier som finns i böckerna och hänvisat dit med referenser, vilket är bra. Referenserna är också skrivna på ett korrekt sätt, med en referenslista på slutet.

Det jag tycker mycket om i ditt arbete är hur du analyserar och reflekterar utifrån din roll som förskollärare. Det är det som jag känner är det viktigaste i ett sådant här arbete + att du hänger upp det du skriver på litteraturen. Detta går hand i hand på ett bra sätt.

Jag ser alltså tydligt att du har läst och förstått litteraturen samt att du reflekterar över det som pedagog. Därför får blir nu detta arbete belönat med ett väl godkänt.

Lycka till med projektarbetet!

Med vänlig hälsning
Victoria

Fy fan vad glad jag blev, och stolt över att jag fixade det så bra, trots att jag inte pluggat på hundra år, att jag inte sovit och att barnen varit sjuka.

Det finns en rättvisa - hon heter Victoria!

(Nu håller jag bara tummarna för dig M, som jag ju vet också läser min blogg och väntar mail från Victoria! Det kommer gå bra för dig me!!!)

2 kommentarer:

  1. Grattis det är du värd!! Måste vara kämpigt att få till ett bra skolarbete i detta kaos.

    SvaraRadera
  2. Grattis till den feedbacken,måste ju ge mycket energipåfyllning i det läget du är nu.

    SvaraRadera