onsdag 29 september 2010

Utskivna och tillbaka till sjukan.

Vi blev utskrivna igår igen. Efter 16 inhalationer adrenalin (2 tillfällen var tredje timmer)och ett gäng kortisontabletter fick vi gå hem.
Utan medicin. Jag var lite orolig att andningsbekymren skulle återkomma när guldgossen skulle klara sig utan medicin, men det har blivit bättre.

Natten har varit lugn. Ingen flämtande andning, ingen feber. Sussande barn, sussande vuxna.
Som omväxling på alla läkarbesök ska vi till.........sjukhuset idag.
Till en annan avdelning som lite omväxling.
Det är Sigges synkontroll och färgseendes-undersökning som står på schemat.
Och som jag ringde och styrde om denna ögon-tid förra veckan, för att försöka byta den till en eftermiddagstid istället, då det krockade med våra scheman. Men det var så svårt så jag fick behålla tiden, och då pratade jag med jobbet om att ändra mitt schema, men men så blev det pannkaka av allt ändå, och det var ju tur att jag behöll tiden.

Såna sjukhusbesök har jag inget emot.
Även om jag hade tyckt att vi hade gjort vårt där på ett tag.

1 kommentar: