torsdag 2 september 2010

Så sköna ord i ett par mammaöron.

Idag lämnade jag ju Elton för första gången hela dagen på förskolan. Han travade in med sin "Heffa" under armen och vinkade glatt adjö. Sen gick jag.
Sen har man ju titt som tätt funderat över hur det går för honom. Utan att egentligen vara orolig sådär, för jag vet ju att det går bra för honom. Men ändå. Man gör det, funderar och ängslas lite.

Sen kom jag dit i eftermiddags. Han satt och lekte med några andra barn. Pedagogerna berättade att det hade gått sååå bra för honom. Han hade varit så glad hela dagen, lekt och sysselsatt sig. Och så sa de:

"Han är en riktig klippa, Elton!"
Sånt värmer och lugnar i mammaöron.
Särskilt när nån säger så om Elton, som folk suckat så mycket åt......
Min underbara underbara klipp-pojke!

2 kommentarer:

  1. Härligt du som var så orolig... kanske var det just detta som passade lilla klippan. Nu får han massa rolig utmaning och stimuli... inte för att jag tror att du inte gav han det men det blir på ett annat sätt!!!

    SvaraRadera
  2. skönt att höra att det går så bra!

    SvaraRadera