onsdag 15 september 2010

Svar på fråga 1

Anonym: Du ville veta hur jag och min man träffades, om det var som en romantisk saga?

Svar: Vi har gemensamma vänner, och hade träffats vid ett tillfälle innan vi blev tillsammans (vi snackar stenålder, anno 1996). Då bjöd mannen min förredetting på öl på en 20årsfest, ville ha med honom ut på krogen, och svor lite över att han var så tråkig som sa nej. L tänkte nog att jag var en elak flickvän som förbjöd honom eller nåt. Sådär ett halvår senare så var det slut mellan mig och exet. L bjöd min kompis Emma på fest, och Emma drog med mig, med stränga order till L om att låta mig vara ifred!
haha, så gick det med den ordern.
Jag hade problem med min tetrapack vin, L hjälpte mig. På kvällen följde L mig till bussen, och jag avsnäsade honom rätt rejält. Ett par veckor senare sågs vi igen på samma krog. L hade glömt bort mitt namn, men snodde min jack-bricka och försvann. På så sätt var jag ju tvungen att leta upp honom, och tur var väl det, för den där kvällen fick vi fly ut på Kalmars gator ihop, pga en jädra soppa med falska rykten, oroande telefonsamtal och rena lögner (som vi båda var helt oskyldiga till). Ännu ett par veckor senare hade det mesta i vårt liv eskalerat, vi flyttade ihop redan efter nån månad egetligen pga att L inte fick sova själv efter den där olyckan som hände, som var kulmen på en helt jädra sjuk höst.
Men allt det där är ju en annan historia

1 kommentar:

  1. Kan vi inte få se lite bilder för "förr" när ni precis hade träffats? Eller då existerade inte digitalkameran men du kan hitta några bilder i alla fall :)

    SvaraRadera