söndag 12 september 2010

Upptäckarglädje

Visst är det underbart när barnen i förskoleåldern får något nytt att leka med och genast sätter igång och upptäcker alla slags möjligheter att leka med materialet, eller som det så fint står uttryckt i läroplanen för förskolan:

"sträva efter att varje barn utvecklar sin fömåga att urskilja teknik i vardagen och utforska hur enkel teknik fungerar"

Jag vet att man inte ska ta med sig jobbet hem, men lite uppfyllda pedagogiska strävansmål kan väl aldrig skada?

4 kommentarer:

  1. akta så inte Elton sugs in hela han

    SvaraRadera
  2. hejhej.., jag är också inne och läser din blogg.., men inte så ofta som förr då jag hade tid att vara inne flera ggr om dagen. Nu hinner jag med en, eller ett par ggr i veckan max! och kommentera är jag dålig på ! förlåt!
    men så idag söndag med datorn med mig inne på toan då får jag lite tid över och hinner skumma igenom alla bloggar jag vill läsa. Det är verkligen på tiden att jag även hinner med en kommentar, sambon tror ändå redan att jag gör nr 2 haha!
    hoppas allt är bra med er !! puss

    SvaraRadera
  3. Elton ser inte riktigt lika road ut som Sigge av den nya leken "Kolla hur mycket av Elton som sugs upp av dammsugaren"...

    SvaraRadera
  4. hahahaha, han e ju bara för supersöt lille Elton, och sigge är så klurig. Man kan ha mycket kul med en dammsugare verkar det som. själv dammsuger jag med den och det är skittrist!

    SvaraRadera