tisdag 7 september 2010

Mamma tajkon testar: FLOATING

Förra veckan fick mamma tajkon testa något nytt.
FLOATING.
Vad floating är kan ni egentligen själva läsa mer om på hemsidan HÄR


Men jag ger en kort info i alla fall:
Floating är en spa-upplevelse, men också en behandlingsmetod.
Man flyter i en tank fylld med saltvatten.
Man kan flyta för att läka ut skador i kroppen eller för att motverka stress.


Jag kom dit, möttes av trevlig personal, som berättade mycket för mig om hur själva floatingen fungerade osv. Sen fick jag duscha. Ta på mig ett par badtofflor för att inte halka i det hala saltet och sen stoppa in öronproppar. Sen fick jag hoppa i "ägget" (själva tanken såg ut ungefär som ett ägg) och lägga mig på rygg.
Sen flöt jag i 45 minuter. Det var en häftig känsla måste jag säga. Att bli sådär tyngdlös. Lite overkligt, men på inget sätt läskigt. Bara häftigt.
Det var verkligen avkopplande. Man kopplade bort det mesta, bara låg och flöt och slappade.
Det var länge sen jag kände mig så avkopplad, faktiskt.
Det tog ett litet tag för mig att finna ett sätt att hitta en bekväm ställning för armarna. Men efter ett tag så hittade jag rätt. Precis i början kände jag att det var lite jobbigt att inte ha kontroll över tiden. Men när jag slappnade av mer och mer så försvann den där känslan med.
Jag rekommenderar floating, och tror helt och fullt på det som stressbehandlingsmetod. Eller som läkande behandling.
Sugna på att testa ni med?
Alla som skriver ut detta inlägg och tar med till AquaFloating får 10% på valfri behandling.(AquaFloating ligger i korsningen Esplanaden/Norra vägen i Kalmar.)


INTE ILLA VA?
GÖR DET!! Ni ångrar er inte!


1 kommentar:

  1. Ja har testat och jag kan säga ja hade svårt att slappna av och få ro!! Men klart om jag låndade Elton en mån kanske ja somnar gott i den där bubblan!!

    SvaraRadera