söndag 19 september 2010

Elton berättar läget

Hej gott folk!
Tack för alla kramar och krya-på-dig hälsningar.
Jag tycker mig fått lite ork tillbaka och det där hel**tet som mamma tvingar i mig var tredje timme, är ju rätt effektivt faktiskt, så jag får ju numera sova lite om nätterna, även om jag som ni vet HATAR att sova.

Och igår kväll fick jag faktiskt var uppe med mamma, när storebror somnat och pappa var på jobbet. Först tog hon fram gräddglass och det gick faktiskt att äta lite grann....! Sen låg vi och slumrade i soffan, hon och jag.

Men när jag vaknade till och mamma var så tråkig och sov, så tog jag mitt pick och pack ock kröp upp på soffbordet istället, man såg tv:n mycket bättre därifrån. Så när mamma vaknade så låg jag där istället, på kudden, med Heffa under armen och med tutten i handen ( det gör ju så jädra ont när jag försöker ha den i munnen).

Dessförinnan hade jag försökt hjälpa till att spola ner 4 toarullar i toastolen. Jag tycker det verkar så onödigt att spola ner så där lite i taget som folk gör när de går på toa. Så jag tömde toarullshållaren, slängde ner alla fyra och så spolade jag. Tyvärr försvann de inte ner, men de blev väl uppblötta, så med lite tid så kan nog pappret lösas upp tillräckligt för att vi ska bli av med dem.

Så gott folk, jag är inte nere för räkning, på långa vägar.
Det är bara det där med maten, mamma försöker truga i mig allt möjligt, som om hon inte fattade att jag har ONT i munnen.
Ibland undrar jag om hon är trög. Hon går till doktorn med mig för att jag har ont i munnen, ändå tycker hon att jag ska äta, fast hon vet att jag inte kan.

Men vi får väl se idag, om jag kan få ner nåt, för jag är rätt hungrig nu faktiskt, så grejen är ju att jag vill äta, men inte kan. Mamma ska kanske gå till barn och väga mig idag, har hon hotat med, om jag inte äter eller dricker idag. Och ligga på en sån där bebis-våg naken och förnedras har jag ingen lust med.
Jag är rätt driftig själv faktiskt vad gäller att testa olika saker som möjligen kan tänkas gå att äta.
Igår testade jag bland annat att stoppa i mig både vällingpulver och mjöl, men det gick inget vidare./Elton

4 kommentarer:

  1. Fast det måste ju talkat igen såren ju... ja menar bebis talk på såriga rumpor är väll ung samma som välling och mjöl på sårig hals!!

    Härligt Elton att du är piggare... vi ses under dagen!

    SvaraRadera
  2. Tummen upp! Härligt att läsa lite pigghetstecken :-)
    /Camilla

    SvaraRadera
  3. hurra att det vänder!!!!!! puss till lilla -elton

    SvaraRadera
  4. Skönt att se att du mår bättre Elton! Kan medela att det tog lååång tid att uppdatera sig på den senaste veckans bloggeri. Men rolig läsning var det förutom att Elton inte vart pigg.

    SvaraRadera