onsdag 15 september 2010

Svar på fråga 2

Fia: du undrade om jag ville ha fler barn, var namnet Elton kom ifrån, samt hur det låg till på den där fronten med alla konstiga sjukdomar och händelser vi brukar råka ut för.

Svar: Jag har alltid sagt att jag tycker 3 barn verkar optimalt. Det tycker jag i grund och botten ännu, men det känns ganska avlägset just nu. Hade jag fått en nanny på köpet, som liksom hjälpte till när det blev som jävligast, då hade jag skaffat en till direkt, men jag hittar inget sånt tillval på bebisarna, tyvärr.
namnet Elton var namnet högst upp på vår förslags-lapp med namn vi hade med oss till BB. Vi hade ett dokument i datorn där vi hela tiden skrev upp namn som vi kom på att vi gillade och så sa vi att när barnet väl är fött så ser vi vad som passar. Till skillnad från när vi väntade Sigge och hade bestämt väldigt tidigt att om det blev en pojke skulle han heta Nico. hahaha, så blev det med den saken. Namnet kom nog egentligen från Elton John, inte för att han är nån stor idol eller så (men jag tycker han är bra), tycker egentligen det är lite fånigt att döpa barn efter stora stjärnor, utan för att jag gillade namnet helt enkelt. Jag tror jag såg honom på tv och hade stora namn-letar-glasögonen på, och så skrev jag upp det i datorn. Jag tyckte det var ett lätt namn att säga, enkelt men lite ovanligt utan att vara knasigt på nåt sätt. Sen hette ju faktiskt Elton Ebbe en halv dag, och vi var väldigt länge inne på Hannes. (Hade han blivit en tjej stod Majken, Lilja, Lykke och Leja högst upp på listan.)

Sjukdomar och knasiga tillstånd: peppar peppar, vi har varit ovanligt förskonade från knasigheter på ett tag. Vanliga barnsjukdomar och andra sjukdomar har vi ju åkt på, men de där udda grejerna (kollapsad lunga, njursten, allergichocker, extra visdomständer) har vi inte stött på nu på ett tag.
mina tår och fötter har ju fortfarande nån förbannelse vilande över sig, men just nu orkar jag inte bry mig. värken har släppt nästan helt, men jag har ännu ingen rörlighet i min tå, men vadå jag har ju nio andra att vifta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar